مهدسرویس

تماس شبانه روزی

09905727296

تهران، خیابان جمهوری ،خیابان دانشگاه

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در محل

آخرین مقالات

خیابان جمهوری خیابان دانشگاه

info@mahdservice.com

09121881759

شنبه تا جمعه 9 صبح تا پاسی از شب

تا زمانی که شما از کارکرد وسیله ی خود اطمینان حاصل کنید، ما به شما خدمت رسانی می کنیم.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در محل
283
27 آبان 1402
طیبه ثابتی

در سبک زندگی امروزی وجود ماشین ظرفشویی در هر آشپزخانه‌ای ضروری است. این دستگاه در آشپزخانه‌ بسیاری از افراد چنان اهمیت دارد که در صورت آسیب‌دیدگی آن، کل کارکرد آشپزخانه بهم می‌ریزد.  آسیب‌دیدگی دستگاه از یک سو و از سوی دیگر حمل آن تا مرکز تعمیرات معضلی است که ذهن افراد را درگیر می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل درباره‌ی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در محل صحبت کنیم.

بدانید: رفع ایرادات ماشین ظرفشویی سامسونگ

اهمیت تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در محل

یکی از معضلاتی که  بسیاری از افراد هنگام آسیب‌دیدگی ماشین ظرفشویی دارند، حمل آن تا مرکز تعمیرات است. زیرا علاوه‌بر وزن بالا دستگاه،  امکان ضربه‌دیدگی و خرابی آن حین حمل وجود دارد. به همین دلیل مراکز تعمیرات معتبر به جای حمل دستگاه تا کارگاه، تکنسین را  برای انجام تعمیرات به محل اعزام می‌کنند.

رایج‌ترین ایرادات ماشین ظرفشویی سامسونگ

اصولا زمانی‌که عملکرد ماشین ظرفشویی با اختلال مواجه شود باید اقدام به تعمیر آن کرد. در این بخش قصد داریم به طور کامل به رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازیم.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ

تصور کنید ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی می‌چینید، قرص شست‌وشو را در مخزن قرار می‌دهید و دکمه شروع را فشار می‌دهید ولی دستگاه کار نمی‌کند. این امر می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. اصولا ماشین ظرفشویی سامسونگ به یکی از دلایل زیر روشن نمی‌شود:

 

  1. آسیب‌دیدگی میکروسویچ درب؛
  2. خرابی تایمر و یا برد کنترل؛
  3. از کارافتادگی کلیدها و یا رله‌ی استارت موتور؛
  4. آسیب‌ددیگی فیوز حرارتی و موتور محرک.

آسیب‌دیدگی برد ظرفشویی سامسونگ

یکی از بخش‌های مهم ماشین ظرفشویی، برد آن است. برد ماشین لباسشویی از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. به همین دلیل عملکرد تمامی بخش‌های ماشین لباسشویی تحت‌تاثیر آن است. درواقع در صورت آسیب‌دیدگی برد، عملکرد کل دستگاه دچار اختلال می‌شود. پس با خرابی برد ماشین ظرفشویی باید خیلی سریع اقدام به تعمیر و رفع مشکل شود. انجام تعمیرات از پیشروی آسیب جلوگیری می‌کند و مانع از صرف هزینه‌های بیش‌تر می‌شود. 

خرابی المنت و یا هیتر ماشین ظرفشویی سامسونگ

وظیفه المنت در ماشین ظرفشویی گرمایش آب است. درواقع این بخش آب دستگاه را گرم می‌کند و با افزایش دما به بهبود فرآیند شست‌وشو کمک می‌کند. پس در صورت آسیب‌دیدگی المنت، آب به خوبی گرم نمی‌شود و در فرآیند شست‌وشو ظرف‌ها اختلال ایجاد می‌شود. اصولا زمانی‌که هیتر ماشین ظرفشویی آسیب ببیند، کد خطا خاصی در برد دستگاه به نمایش در می‌آید.

خرابی میکروسویچ درب ماشین ظرفشویی

میکروسویچ یا قلاب قفل درب ماشین ظرفشویی، وظیفه دارد تا هنگام شست‌وشو درب را بسته نگه دارد. این امر مانع از نشت آب به بیرون می‌شود. ضمن این‌که با فشار میکروسویچ، برق برد کنترل وصل می‌شود. در نهایت بعد از تمامی این فرآیندها ماشین ظرفشویی روشن و شروع به شست‌وشو می‌کند. به همین دلیل آسیب‌دیدگی این بخش باعث ازکارافتادگی کل دستگاه می‌شود. در چنین حالتی باید اقدام به تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ کنید.

شیر برقی و نقش آن در ماشین ظرفشویی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ماشین ظرفشویی، شیر برقی است. وظیفه این قطعه ورود و قطع جریان آب به داخل دستگاه است. درواقع شیر برقی دارای یک بوبین و سوزن است. مجرای عبور آب توسط این دو قطعه و بر اثر اتصال جریان برق، باز و یا بسته می‌شود. در صورت خرابی این قطعه آب به داخل دستگاه نمی‌رسد. مهم‌ترین نشانه آسیب‌دیدگی شیر برقی علاوه بر نمایش کد خطا در برد دستگاه، نشتی آب از بخش زیرین ماشین ظرفشویی است.

از کارافتادگی کلیدهای انتخاب

برنامه‌دهی و انجام تنظیمات خاص توسط کلیدهای موجود در برد دستگاه صورت می‌گیرد. طبیعی است که در صورت آسیب‌دیدگی هر یک از این کلیدها در روند دستگاه اختلال ایجاد می‌شود. توجه کنید که تعمیر کلیدهای ماشین ظرفشویی باید حتما توسط تعمیرکار انجام شود. زیرا برای تعمیر آن‌ها باید برد دستگاه باز شود و این بخش از دستگاه بسیار حساس و مهم است.

تعمیر موتور درایو ماشین ظرفشویی سامسونگ

از جمله بخش‌های بسیار مهم ماشین ظرفشویی که در صورت آسیب‌دیدگی باید به سرعت تعمیر شود، موتور درایو است. درواقع موتور درایو وظیفه دارد آب را به آب‌پاش‌های دستگاه برساند و فرآیند شست‌وشو به جریان درآید.

آسیب‌دیدگی فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی سامسونگ

فیوز حرارتی در بالای بخش برد الکترونیکی قرار دارد که دو سیم به آن وصل است. وظیفه این فیوز حفاظت از برد دستگاه است. در نتیجه زمانی که فیوز آسیب ببیند برق به برد نمی‌رسد و برد نیز از کار می‌افتد و در نهایت دستگاه روشن نمی‌شود. با وقوع این مشکل باید اقدام به رفع مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ خود کنید. البته که به دلیل حساسیت بالای این بخش از دستگاه، حتما باید تعمیر آن را به تعمیرکار ماهر بسپارید. 

خرابی رله استارت

وظیفه رله استارت ایجاد جریان برق در دستگاه است. این کار باعث می‌شود که موتور شروع به کار کند. زمانی‌که برد، برق موتور را تامین می‌کند ولی موتور نمی‌چرخد، احتمالا مشکل از آسیب‌دیدگی  رله استارت است.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارورهای رایج ماشین ظرفشویی سامسونگ

جالب است بدانید که هر یک از آسیب‌هایی که به ماشین ظرفشویی وارد می‌شود توسط کد خطایی در برد الکترونیکی به نمایش در می‌آید. از طریق این کدها می‌توان پی برد که مشکل مربوط به کدام بخش دستگاه است و اقدام به تعمیر آن قسمت کرد. در ادامه به رایج‌ترین ارورهای ماشین ظرفشویی می‌پردازیم:

E4

عدم وجود آب در دستگاه توسط این ارور اخطار داده می‌شود.

E5یا SE

 کاهش سرعت تخلیه آب را می‌توانید با این ارور متوجه شوید.

E9

با کاهش سطح آب ماشین ظرفشویی، شما با این ارور در ماشین ظرفشویی خود مواجه می‌شوید.

HE1

این ارور گویای دمای بالای دستگاه است. زمانی که دمای ماشین ظرفشویی به بالای 80 سانتی‌گراد برسد این ارور به نمایش در می‌آید.

HE

این کد، خبر از آسیب‌دیدگی المنت و یا هیتر را می‌دهد.

0E

همزمان با سرریز آب دستگاه، شما با این کد در برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی خود مواجه می‌شوید.

در نهایت باید گفت که بهتر است در صورت مشاهده هرگونه آسیب‌دیدگی در بخش‌های مختلف ماشین ظرفشویی خود خیلی سریع اقدام به تعمیر آن کنید. البته تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را به مرکز تعمیرات معتبر بسپارید تا از تعمیر درست آن مطمئن شوید. در این میان باید از مهد سرویس به عنوان مرکز تعمیرات لوازم خانگی که سال‌هاست در این حوزه  فعالیت می‌کند یاد کنیم.

 ابتدا سفارش شما در سیستم توسط کارشناسان ما ثبت می گرددد و تکنسین مربوطه با مشتری تماس میگیرد و زمان انجام کار مشخص می شود. تمام سعی ما بر این است که کارشناس در زمان هماهنگ شده در منزل مشتری حاضر شود، سپس ایراد دستگاه بررسی می شود، در صورتی که برای تعمیر نیاز به قطعه نباشد با هزینه توافقی (اجرت و ایاب ذهاب) تعمیر صورت می گیرد. اگر کارشناس تشخیص دهد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات وجود دارد، حدود هزینه تعمیرات یا تعویض قطعات قبل از انجام کار به مشتری اعلام می گردد و در صورت توافق اقدام به انجام کار می شود.

بله، کلیه مراحل تعمیرات در محل انجام می شود و کارشناس و تکنسین مربوطه به آدرس مشتری می رود و تعمیرات در محل صورت می گیرد و به هیچ عنوان نیازی به حمل دستگاه به خارج از محل نیست.

بعد از ثبت مشخصات کمتر از 15 دقیقه زمان میبرد تا تکنسین با شما دوباره تماس بگیرد.

  • زمان تعمیر لوازم خانگی به میزان خرابی و نوع خدمات مورد نیاز بستگی دارد، بنابراین ممکن است زمان تعمیر متفاوت باشد.
  • بله، بسیاری از نمایندگی‌های تعمیرات لوازم خانگی، برای خدمات خود گارانتی ارائه می‌دهند.
  • بله، ما می توانیم بسیاری از خدمات مورد نیاز تعمیر لوازم خانگی قدیمی را نیز انجام دهیم. البته باتوجه به نوع برند و نوع وسیله هزینه های متفاوتی هم خواهند داشت.
  • بله، ما تمامی خدمات خود را به صورت تضمینی ارائه می‌دهیم. چون هم نمایندگی تعمیرات انواع برندهای مهم از جمله سامسونگ، ال جی، بوش، زیمنس و غیره را داریم، هم ما 5 سال در کشور ژاپن دوره های تعمیرات مختلفی را گذرانده ایم.

ما در تمامی نقاط تهران کارشناس آماده به خدمت داریم.

ما در شهر پرند نمایندگی داریم ودر کمترین زمان ممکن می توانیم جهت تعمیر انواع لوازم خانگی شما حاضر باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *