مهدسرویس

تماس شبانه روزی

09905727296

تهران، خیابان جمهوری ،خیابان دانشگاه

چرا یخچال فریزر سامسونگ برفک می زند؟

آخرین مقالات

خیابان جمهوری خیابان دانشگاه

info@mahdservice.com

09121881759

شنبه تا جمعه 9 صبح تا پاسی از شب

تا زمانی که شما از کارکرد وسیله ی خود اطمینان حاصل کنید، ما به شما خدمت رسانی می کنیم.

چرا یخچال فریزر سامسونگ برفک می زند؟

به طور کلی برفک از مشکلات اصلی یخچال‌های قدیمی است و اکثر یخچال‌ های جدید و نوفراست کم‌تر دچار این مشکل می‌شوند. با این حال گاهی به دلایل مشخص پیش می‌آید که یخچال‌های جدید نیز برفک بزنند. از این‌رو هیچ محال نیست لوازم برقی سامسونگ شما به عنوان یک برند معتبر و شناخته‌شده نیز برفک بزند و نیاز به تعمیر داشته باشد. به دلیل شایع بودن این مشکل در این مطلب قصد داریم به دلایل برفک یخچال فریزر بپردازیم.

ایجاد برفک، مشکلی شایع

یکی از مشکلات رایجی که برای یخچال‌فریزر اتفاق می‌افتد، برفک است. البته که این مشکل بیش‌تر برای یخچال فریزر قدیمی رخ می‌دهد. یخچال‌های جدید و یا نوفراست که دارای سیستم  یخ‌زدا  و برفک‌زدا هستند کم‌تر دچار این مشکل می‌شوند. با این‌حال احتمال آن نیز وجود دارد. در نتیجه باید سریع اقدام به نقص‌یابی و رفع ایراد کنید.

به طور کلی دلیل ایجاد برفک، به تلاقی هوای خنک داخل یخچال با هوای گرم و مرطوب بیرون یخچال برمی‌گردد. درواقع همواره هوای خنک در داخل یخچال بین اجزاء مختلف در حال گردش است. زمانی که جریان هوای خنک با جریان هوای سرد بیرون یخچال تلاقی پیدا می‌کند، دچار انجماد شده و برفک می‌زند.

دلیل شکل‌گیری این برفکها چیست؟

در این بخش قصد داریم به دلایل ایجاد برفک بپردازیم.

از راه‌های جلوگیری برفک، نصب درست و تراز آن است. ضمن این‌که یخچال باید از سماور، اجاق گاز و هرآن‌چه‌ که گرما تولید می‌کند دور باشد. درواقع اجاق‌گاز و سماور منجر به ایجاد بخار و رطوبت می‌شود و درصورتی‌که در یخچال باز شود، رطوبت وارد یخچال می‌شود و در نهایت منجر به برفک می‌شود. در نتیجه باید از قرارگیری یخچال خود در مجاورت گرما و نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.

از رایج‌ترین دلایل ایجاد برفک، خرابی لاستیک درب یخچال است. درواقع پارگی، شل‌شدگی و یا سایش لاستیک درب یخچال منجر به آسیب‌دیدگی آن می‌شود. در چنین حالتی درب به درستی بسته نمی‌شود و هوای گرم به داخل یخچال نفوذ می‌کند و در نهایت منجر به برفک‌ یخچال می‌شود.

برفک می‌تواند به دلیل خرابی ترموستات نیز باشد. ترموستات به عنوان یکی از بخش‌های اصلی یخچال به شمار می‌رود و از این‌رو آسیب‌دیدگی آن از حساسیت بالایی برخوردار است. زیرا ترموستات نقش ایجاد تعادل در دما را دارد و آسیب‌دیدگی آن منجر به ایجاد اختلالات دمایی می‌شود. در نهایت نیز این  اختلالات دمایی منجر به برفک می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد برفک به دلیل تغییرات دمایی است. در نتیجه گرم شدن دمای یخچال منجر به ایجاد رطوبت می‌شود و  برفک شکل می‌گیرد. به همین دلیل انجام تنظیمات لازم برای از بین‌ رفتن رطوبت و جلوگیری از ان  ضروری است.

چگونه از ایجاد آن ها جلوگیری کنیم؟

  • کسب اطمینان از بسته بودن درب یخچال؛
  •  
  • چیدمان درست و اصولی مواد غذایی؛
  •  
  • جلوگیری از گذاشتن ظروف گرم و مرطوب در فریزر؛
  •  
  • تنظیم درست دمای فریزر؛
  •  
  • اطمینان از سلامت دور درب لاستیک.

در نهایت باید گفت که ایجاد برفک اتفاقی رایج است و با رعایت اصول خاصی می‌توان به راحتی از رخداد آن جلوگیری کرد. 

با این همه اگر این مشکل برای فریزر شما پیش بیایید و علت آن را بررسی و درست نکنید، ممکن است که مشکلات جدی‌تری را برای یخچال شما به وجود آورد.

مهدسرویس به عنوان نمایندگی تعمیرات انواع یخچال و سایر لوازم خانگی در تمام ساعات شبانه‌روز کنار شماست.

 ابتدا سفارش شما در سیستم توسط کارشناسان ما ثبت می گرددد و تکنسین مربوطه با مشتری تماس میگیرد و زمان انجام کار مشخص می شود. تمام سعی ما بر این است که کارشناس در زمان هماهنگ شده در منزل مشتری حاضر شود، سپس ایراد دستگاه بررسی می شود، در صورتی که برای تعمیر نیاز به قطعه نباشد با هزینه توافقی (اجرت و ایاب ذهاب) تعمیر صورت می گیرد. اگر کارشناس تشخیص دهد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات وجود دارد، حدود هزینه تعمیرات یا تعویض قطعات قبل از انجام کار به مشتری اعلام می گردد و در صورت توافق اقدام به انجام کار می شود.

بله، کلیه مراحل تعمیرات در محل انجام می شود و کارشناس و تکنسین مربوطه به آدرس مشتری می رود و تعمیرات در محل صورت می گیرد و به هیچ عنوان نیازی به حمل دستگاه به خارج از محل نیست.

بعد از ثبت مشخصات کمتر از 15 دقیقه زمان میبرد تا تکنسین با شما دوباره تماس بگیرد.

  • زمان تعمیر لوازم خانگی به میزان خرابی و نوع خدمات مورد نیاز بستگی دارد، بنابراین ممکن است زمان تعمیر متفاوت باشد.
  • بله، بسیاری از نمایندگی‌های تعمیرات لوازم خانگی، برای خدمات خود گارانتی ارائه می‌دهند.
  • بله، ما می توانیم بسیاری از خدمات مورد نیاز تعمیر لوازم خانگی قدیمی را نیز انجام دهیم. البته باتوجه به نوع برند و نوع وسیله هزینه های متفاوتی هم خواهند داشت.
  • بله، ما تمامی خدمات خود را به صورت تضمینی ارائه می‌دهیم. چون هم نمایندگی تعمیرات انواع برندهای مهم از جمله سامسونگ، ال جی، بوش، زیمنس و غیره را داریم، هم ما 5 سال در کشور ژاپن دوره های تعمیرات مختلفی را گذرانده ایم.

ما در تمامی نقاط تهران کارشناس آماده به خدمت داریم.

ما در شهر پرند نمایندگی داریم ودر کمترین زمان ممکن می توانیم جهت تعمیر انواع لوازم خانگی شما حاضر باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *