مهدسرویس

تماس شبانه روزی

09905727296

تهران، خیابان جمهوری ،خیابان دانشگاه

علت داغ شدن یخچال سامسونگ

آخرین مقالات

خیابان جمهوری خیابان دانشگاه

info@mahdservice.com

09121881759

شنبه تا جمعه 9 صبح تا پاسی از شب

تا زمانی که شما از کارکرد وسیله ی خود اطمینان حاصل کنید، ما به شما خدمت رسانی می کنیم.

علت داغ شدن یخچال سامسونگ

یخچال مهم‌ترین دستگاه موجود در هر آشپزخانه‌ای به شمار می‌رود. از این‌رو حفظ سلامت آن بسیار مهم است. با این همه گاهی پیش می‌آید که یخچال شما به دلایل مختلفی به شدت داغ کند. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به دلایل داغ شدن یخچال سامسونگ و راه‌کارهای جلوگیری از آن بپردازیم.

چه زمانی داغ شدن یخچال سامسونگ غیرطبیعی است؟

اصولا زمانی که یخچال روشن است و کار می‌کند، بدنه‌ی آن تا میزان خاصی گرم می‌شود. این گرما به خاطر گاز فریون در حال گردش درون یخچال است. درواقع گاز فریون از طریق لوله‌های به کار رفته در بدنه‌ی یخچال وظیفه‌‌ی انتقال سرما به درون یخچال و جذب گرمای آن را بر عهده دارد. به همین دلیل طبیعی است که بدنه‌ی یخچال گرم شود و جای نگرانی نیست. اصولا دمای طبیعی در دفترچه یخچال سامسونگ یاداشت می‌شود. به همین دلیل زمانی که گرمای بدنه‌ی یخچال بیش از حد معمول شد و از دمای طبیعی گذشت باید اقدام به رفع آن کرد. در واقع این نوع داغ شدن یخچال کاملا غیرطبیعی است و باید نگران شد.

دلایل داغ شدن یخچال سامسونگ

اگر یخچال سامسونگ شما نیز داغ می‌کند، بهتر است که به دنبال رفع آن باشید. داغ شدن یخچال می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

حجم بالای موادغذایی داخل یخچال سامسونگ

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که یخچال خود را تا خرخره پر می‌کنید، بدانید که با این کار نفس یخچال‌تان را بند می‌آورید. حجم بالای مواد غذایی داخل یخچال عامل مهمی برای داغ شدن یخچال به شمار می‌رود. زیرا در صورتی که یخچال خود را پر از مواد می‌کنید، تمام فضای یخچال پر می‌شود و امکان گردش و جابه‌جایی هوای سرد از بین می‌رود. در این حالت کمپرسور با فشار بیش‌تری فعالیت می‌کند و در نتیجه باعث داغی یخچال می‌شود.

کثیفی کندانسور

از دلایل دیگری که باعث داغ شدن یخچال می‌شود، کثیفی کندانسور است. درواقع به مرور زمان گردوغبار روی کندانسور جمع می‌شود. در نتیجه امکان تبادل دما از بین می‌رود و دمای لوله‌های کندانسور افزایش می‌یابد.

برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که در بازه‌های زمانی مشخص اقدام به سرویس یخچال خود کنید.

عدم رعایت فاصله استاندارد یخچال با سقف و دیوار

یکی از مهم‌ترین دلایل داغ شدن یخچال، عدم گردش هوای مطلوب است. این مشکل به دلایل مختلف رخ می‌دهد. یکی از دلایل آن فاصله‌ی کم یخچال با دیوار و سقف و چسبیدن آن به کابینت‌ها و … است. زیرا در این حالت هوای داخل لوله‌های کندانسور امکان جابه‌جایی نخواهند داشت. در نتیجه دمای یخچال بیش از حد بالا می‌رود.

کمپرسور

زمانی که کمپرسور یخچال بیش از اندازه کار کند، داغ می‌کند و در نتیجه روی دمای کل یخچال تاثیر می‌گذارد. اصولا این مشکل زمانی رخ می‌دهد که گاز یخچال کم باشد و یا ترموستات روی دمای پایین تنظیم شود.

آسیب‌دیدگی فن

هر کمپرسور دارای فن خنک‌کننده است. این فن وظیفه‌ی خنک کردن کمپرسور را بر عهده دارد. گاهی پیش می‌آید که فن کمپرسور آسیب می‌بیند و در نتیجه دمای کمپرسور افزایش می‌یابد. در نهایت این امر باعث داغ شدن یخچال سامسونگ می‌شود.

روش پیشگیری از داغ شدن یخچال سامسونگ

بدون شک با انجام کارهای ساده‌ای می‌توان به سادگی از داغ شدن یخچال جلوگیری کرد. این کارها شامل موارد زیر است.

  • کاهش مواد غذایی داخل یخچال؛
  • سرویس و نظافت کندانسور؛
  • حفظ فاصله استاندارد یخچال با دیوار و سقف؛
  • سرویس کمپرسور و فن خنک‌کننده‌ی آن.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد متوجه شدید که داغ شدن یخچال مشکل چندان عجیب‌و‌غریبی نیست و می‌تواند به دلایل بسیار ساده‌ای رخ دهد. از این‌رو بهتر است که با روش‌هایی مانع از داغی آن شوید. اگر یخچال شما نیاز به هر نوع سرویس و تعمیر داشت، مهد سرویس به عنوان تخصصی‌ترین مرکز تعمیرات یخچال سامسونگ در کنار شماست.

 ابتدا سفارش شما در سیستم توسط کارشناسان ما ثبت می گرددد و تکنسین مربوطه با مشتری تماس میگیرد و زمان انجام کار مشخص می شود. تمام سعی ما بر این است که کارشناس در زمان هماهنگ شده در منزل مشتری حاضر شود، سپس ایراد دستگاه بررسی می شود، در صورتی که برای تعمیر نیاز به قطعه نباشد با هزینه توافقی (اجرت و ایاب ذهاب) تعمیر صورت می گیرد. اگر کارشناس تشخیص دهد که نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات وجود دارد، حدود هزینه تعمیرات یا تعویض قطعات قبل از انجام کار به مشتری اعلام می گردد و در صورت توافق اقدام به انجام کار می شود.

بله، کلیه مراحل تعمیرات در محل انجام می شود و کارشناس و تکنسین مربوطه به آدرس مشتری می رود و تعمیرات در محل صورت می گیرد و به هیچ عنوان نیازی به حمل دستگاه به خارج از محل نیست.

بعد از ثبت مشخصات کمتر از 15 دقیقه زمان میبرد تا تکنسین با شما دوباره تماس بگیرد.

  • زمان تعمیر لوازم خانگی به میزان خرابی و نوع خدمات مورد نیاز بستگی دارد، بنابراین ممکن است زمان تعمیر متفاوت باشد.
  • بله، بسیاری از نمایندگی‌های تعمیرات لوازم خانگی، برای خدمات خود گارانتی ارائه می‌دهند.
  • بله، ما می توانیم بسیاری از خدمات مورد نیاز تعمیر لوازم خانگی قدیمی را نیز انجام دهیم. البته باتوجه به نوع برند و نوع وسیله هزینه های متفاوتی هم خواهند داشت.
  • بله، ما تمامی خدمات خود را به صورت تضمینی ارائه می‌دهیم. چون هم نمایندگی تعمیرات انواع برندهای مهم از جمله سامسونگ، ال جی، بوش، زیمنس و غیره را داریم، هم ما 5 سال در کشور ژاپن دوره های تعمیرات مختلفی را گذرانده ایم.

ما در تمامی نقاط تهران کارشناس آماده به خدمت داریم.

ما در شهر پرند نمایندگی داریم ودر کمترین زمان ممکن می توانیم جهت تعمیر انواع لوازم خانگی شما حاضر باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *